Werkwijze

Elk bedrijf en elke opdracht vragen uiteraard een eigen aanpak, maar in hoofdlijnen ziet het plan van aanpak er als volgt uit:
• Met de opdrachtgever afstemmen wat de concrete doelen zijn
• Inleven in de organisatie
• “Vlootschouw” medewerkers: talenten en kwaliteiten van de betrokken werknemers in beeld brengen en zorgen dat deze op de juiste plek worden ingezet.
• Concept plan van aanpak opstellen
• Toetsen van dit plan met opdrachtgever en betrokken medewerkers
• Definitief plan van aanpak vaststellen
• Planning maken
• Uitvoering definitieve plan van aanpak adhv de planning
• Opdracht afhechten en overdragen
Vanaf de start van de opdracht is Han actief bezig met de ‘quick wins’: op korte termijn zijn er vaak al doelstellingen te behalen. Han zal gedurende het hele traject participeren in de bedrijfsprocessen en zit kort op de werkvloer om de processen in goede banen te leiden.
Hoewel hij een drijvende kracht is achter het verbetertraject, zullen management en medewerkers eveneens actief met dit verbeterproces aan de slag moeten. Het vertrouwen van opdrachtgever en medewerkers staat aan de basis voor het succesvol verloop van de optimalisatie.